723 volgers en 580k views uit 1 reel?! Het kan echt. π
Dat is het resultaat van onze ijzersterke reel “3 fabels over brood” voor Smaak Den Bosch. En dat is niet de enige knaller, het filmpje “hoe eet je een Bossche bol”, ging ook helemaal los met 480k views en 465 nieuwe volgers. De meest recente “Bossche Bol vs Broodje Gezond” is onze alltime knaller met op dit moment (15-07-25) 941 duizend views. Zoals je ziet: viral gaan op Instagram, dat lukt ons wel! Nooit geweten dat mensen zoveel verbinding voelen met brood en banket!
Met onze Viral Reel PDF haal jij ook zulke resultaten! π
Smaak Den Bosch is een prachtige bakkerij in hartje Den Bosch. De sfeer klopt, de eigenaar is een goudeerlijke, hardwerkende man met een enorme dosis vriendelijkheid, kennis en het allerbelangrijkste: de kwaliteit is top. Maar online was er nog wat werk aan de winkel. Er werd wel af en toe een foto gepost, maar zonder plan, zonder doel en dus zonder resultaat. Herkenbaar?
Geen zorgen, je bent echt niet de enige die hiermee struggelt. We gingen voorzichtig aan de slag en na een aantal maanden experimenteren wisten we steeds beter wat de volgers van Smaak konden waarderen.
Wil jij ook viral resultaten? Laat ons dan jouw social media beheren! π

Viral gaan op instagram: zo deden we het
We zijn begonnen met iets heel simpels: het aanbod fotograferen. We namen de thema dagen zoals moederdag, het EK of koningsdag mee. Na enkele maanden kwamen we er al snel genoeg achter, dat dit niet meer werkt anno 2024.
Vervolgens zijn we gestart met het maken van video-content (Reels). Ook weer, zijn hiervoor geldt: we begonnen met het maken van videoβs over het aanbod. Het waren ingewikkelde reels die het proces van het bakken van brood en banket lieten zien, maar die ook heel veel editwerk opleverden.
Nog steeds bleven de echte viral resultaten uit. Totdat we onze eerste knaller te pakken hadden βHoe eet je een Bossche bol?β. Die video ging voor het eerst viral op instagram en toen merkte we pas wat de mensen wilden: informatie over brood en banket!
Sindsdien blijven we de volgers informeren over brood en banket, en daarmee behalen we de een na de andere viral video.Β
Geen losse kiekjes of random posts, maar een duidelijke contentstrategie die aansluit bij het merk, de doelgroep Γ©n het aanbod.
De ondernemer in kwestie heeft er weinig omkijken naar. We plannen één moment per maand waarin we alles opnemen. Denk hierbij aan behind the scenes, sfeerbeelden, productshots, interviews en storytelling. Daarna gaan wij aan de slag met het editen, inplannen, en optimaliseren van de beelden. Vervolgens plannen wij alles in. De resultaten? Die spreken voor zich.
Smaak Den Bosch ging van:
β Geen idee wat je moet posten
β Uren tobben over één post
β Niet op film durven
β Geen klanten uit je socials halen
β Achterhaalde single foto-posts
Naar:
β
Moeiteloos on top of mind blijven
β
Klanten halen uit je socials
β
Content posten op basis van strategie
β
EΓ©n keer per maand content draaien, i.p.v. dagelijks stress
β
Content die converteert β niet alleen views, maar Γ©cht resultaat
Smaak Den Bosch gaat als een speer! Ze krijgen dagelijks reacties, bezoekers en aanvragen via social media. En niet geheel onbelangrijk, ze hoeven zich geen zorgen meer te maken over de content, want daar hebben ze ons voor. π
Op 10 juli haalde Smaak zelfs de landelijke radio met de viral reel “Bossche Bol vs Broodje Gezond”. Omroep Brabant had er lucht van gekregen en nam telefonisch contact op met de eigenaar van Smaak om hierover te babbelen!!
Viral gaan op instagram doe je met deze checklist:
– Zorg ervoor dat je BIO super duidelijk is zodat mensen meteen snappen waar je profiel over gaat. Dan zijn ze ook eerder geneigd je te gaan volgen
– Zorg voor een krachtige hook in beeld, of in tekst
– Zorg voor informatie of inspiratie. Denk na bij jezelf: zou ik deze video interessant vinden. In het huidige landschap waarmee je doodgegooid wordt met video’s is dat echt niet zomaar. Het is niet snel goed genoeg.
– Val op; doe iets wat grappig of apart is
– Wissel elke 2 sec van beeld
– Hou het KORT; mensen willen hapklare info
– Praat snel
– Gebruik trending audio
– EXPERIMENTEER! Uiteindelijk moet je bij elk profiel weer even zoeken: wat werkt en wat niet.
Social media uitbesteden?
We draaien dit traject inmiddels voor 15 andere klanten. Stuk voor stuk ondernemers met een fysieke vestiging. Lees hier alles over ons social media aanbod en laat je ontzorgen!
Heb je andere marketing gerelateerde vragen en wil je even sparren? Boek dan hier een gratis marketingscan en ontdek samen met ons waar jouw online marketing kansen liggen! π
So excited! Benieuwd wie er in ons team komt!